Організація допрофільної підготовки
в загальноосвітній школі І-ІІ ступенів с. Тихопілля
Здійснюється у 8-9 класах для професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання у старшій школі.
Допрофільна підготовка передбачає:
- аналіз можливостей освітнього закладу;
- аналіз програм та курсів за вибором;
- складання інформаційної картки про напрямки й можливості профільної підготовки, яку треба поширювати й серед учнів профільних класів;
- анкетування учнів 8-9 класів та узагальнення результатів;
- діагностику індивідуальних особливостей школярів;
- добір педагогічних кадрів для проведення курсів за вибором.
Під час проведення допрофільної підготовки в 9 класах необхідно врахувати організаційні моменти:
- екзамени за вибором мають враховувати майбутній профіль навчання на старшому ступені загальної освіти;
- необхідно орієнтувати профорієнтаційну роботу на потреби ринку праці та відповідні потреби й можливості освітніх послуг, які може надавати школа;
- потрібно передбачити в навчальних планах 9 класів можливості освітніх послуг за рахунок варіативної частини.
Форми реалізації допрофільної підготовки:
Ø запровадження курсів за вибором;
Ø факультативи;
Ø предметні гуртки;
Ø Мала академія наук.
Основна функція курсів за вибором – профорієнтаційна.
Організація інформаційної роботи з реалізації допрофільної підготовки
Алгоритм дій на рівні загальноосвітнього навчального закладу
· Провести широку інформаційну роботу серед учнів 8-9 класів та їх батьків щодо вибору учнями напряму (профілю) навчання.
Учні повинні знати «освітню карту» району, а саме:
· загальноосвітні навчальні заклади у зоні доступності, де реалізується профільне навчання;
· міжшкільні навчально-виробничі комбінати (майстерні);
· позашкільні навчальні заклади та установи;
· професійно-технічні, вищі навчальні заклади, а також напрями навчання у них, умови прийому та навчання, перспективи подальшого працевлаштування.
· Системно вивчати запити школярів та їх батьків.
· Провести психолого-педагогічну діагностику (бесіди, анкетування, консультації, тестування) з метою виявлення якостей, які важливі при виборі професії.
· Узагальнити результати дослідження та виявити профілі, що користуються найбільшим попитом серед школярів.
· Проаналізувати та надати інформацію учням та батькам щодо перспективи соціально-економічного розвитку району, області, потреб місцевого ринку праці, розмірів заробітної плати тощо.