Організація допрофільної підготовки
в загальноосвітній школі І-ІІ ступенів с. Тихопілля

Здійснюється у 8-9 класах для професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання у старшій школі.

Допрофільна підготовка передбачає:

- аналіз можливостей освітнього закладу;

- аналіз програм та курсів за вибором;

- складання інформаційної картки про напрямки й можливості профільної підготовки, яку треба поширювати й серед учнів профільних класів;

- анкетування учнів 8-9 класів та узагальнення результатів;

- діагностику індивідуальних особливостей школярів;

- добір педагогічних кадрів для проведення курсів за вибором.

Під час проведення допрофільної підготовки в 9 класах необхідно врахувати організаційні моменти:

- екзамени за вибором мають враховувати майбутній профіль навчання на старшому ступені загальної освіти;

- необхідно орієнтувати профорієнтаційну роботу на потреби ринку праці та відповідні потреби й можливості освітніх послуг, які може надавати школа;

- потрібно передбачити в навчальних планах 9 класів можливості освітніх послуг за рахунок варіативної частини.

Форми реалізації допрофільної підготовки:

Ø запровадження курсів за вибором;

Ø факультативи;

Ø предметні гуртки;

Ø Мала академія наук.

Основна функція курсів за вибором – профорієнтаційна.

Організація інформаційної роботи з реалізації допрофільної підготовки

Алгоритм дій на рівні загальноосвітнього навчального закладу

· Провести широку інформаційну роботу серед учнів 8-9 класів та їх батьків щодо вибору учнями напряму (профілю) навчання.

Учні повинні знати «освітню карту» району, а саме:

· загальноосвітні навчальні заклади у зоні доступності, де реалізується профільне навчання;

· міжшкільні навчально-виробничі комбінати (майстерні);

· позашкільні навчальні заклади та установи;

· професійно-технічні, вищі навчальні заклади, а також напрями навчання у них, умови прийому та навчання, перспективи подальшого працевлаштування.

· Системно вивчати запити школярів та їх батьків.

· Провести психолого-педагогічну діагностику (бесіди, анкетування, консультації, тестування) з метою виявлення якостей, які важливі при виборі професії.

· Узагальнити результати дослідження та виявити профілі, що користуються найбільшим попитом серед школярів.

· Проаналізувати та надати інформацію учням та батькам щодо перспективи соціально-економічного розвитку району, області, потреб місцевого ринку праці, розмірів заробітної плати тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 255